Ninja 125 – Velkommen til Kawasaki og velkommen til ikoniske Ninja.
Den nye A1-lisensierte Ninja 125 er ikke bare det første skrittet på Ninja-veien, men den viser også Kawasaki-kvalitet med Ninja H2 trellis ramme og Racing team-inspirert karosseri. Med sin responsive 15 hk motor er Ninja 125 lett motorsykkel en utmerket og spennende måte å begynne å oppleve Kawasaki og Ninja.
Farger
2024
Fra kr 59 990,-
Fra kr 59 990,-
Priser på våre lett-mc er veiledende, levert fra importørs lager, inkludert mva. og engangsavgift (for avgiftsbelagte kjøretøy).
Tilbehør & ekstrautstyr
Oljepåfyllingsplugg
Finnes i flere farger
kr 765,-
Øreplugger
kr 265,-
Velteklosser
kr 4 840,-
Galleri
1 /
Nøkkelegenskaper
Serviceintervall 12 000 km!
Serviceintervall på hele 12 000 km er inntil fire ganger lenger enn noen av konkurrentene. Din Kawasaki Z eller Ninja trenger derfor færre verkstedbesøk og er dermed mye rimeligere å eie.
Full-size motorsykkel
Ninja125 har et full-størrelse mc-chassis. Med en slank og kompakt trellis ramme, sporty fjæringsoppsett og lette 17" hjul, er Ninja 125 en letthåndterlig innstegssykkel i full størrelse.
Bremser, felger & dekk
Front- og bakbremser gir en imponerende bremseeffekt. To-stemplet calipere bremser en 290 mm frontskive og en 200 mm bakskive. Bølgeformede skiver understreker sporty Kawasaki look.
Girkasse
6-trinns, lett-vekslet girkasse sikrer optimal utnyttelse av motorkraften. Du finner riktig gir i alle situasjoner. Clutchen er letthåndterlig og presis. Enkel å bruke for ferske førere og gir en presis følelse ved sporty kjøring.
Kraftig motor
125 cm3 4-takt Myk kraftleveranse gir Ninja125's 125 cm3 motor kraftig og god ytelse. Som en typisk Kawasaki-maskin, leverer motoren god "punch" på høye turtall, og god trekkraft helt opp til turtallsperren. Pålitelighet er en arv i fra den ultrasolide 250 motoren som danner basis for modellen. Seks-trinn girkasse Lett-vekslet seks-trinn girkasse utnytter motorkraften optimalt. Du finner rett gir i enhver situasjon. Elektrisk start & bensininnsprøytning Elektrisk starter og bensininnsprøytning sikrer problemfri start - hver gang. Bare å trykke på startknappen.
Uni-Trak-støtdemper
Uni-Trak-støtdemperen bak sikrer stabile kjøreegenskaper og god absorbering av dumper. Demperens link-oppheng gir en progressiv demperfunksjon som sikrer høy komfort på ujevnt underlag, samt optimal stabilitet i store dumper og i svinger. Demperen har en slaglengde på 60 mm. 5-trinns justering av fjærforspenn sikrer en komfortabel og stabil kjøreopplevelse uansett om du kjører alene, med passasjer eller med bagasje.
Supersport ergonomi
Ninja 125's ergonomi er designet med tanke på sporty veikjøring. Sittestillingen er naturlig aggressiv og lett foroverlent slik at fører får et komfortabelt grep om det race-inspirerte clip-on-styret.
Sporty fjæring
Ø 37 mm teleskopgaffel gjør sykkelen lett håndterlig og gir en velbalansert kjørekarakter. Kawasaki’s originale link-monterte Uni-Trak-bakdemper leverer en komfortabel kjøreopplevelse på vekslende veistandard.
Skarpt design på baklys
Skarpt design på baklys understreker en sporty look.
Uavhengig Sport ABS
ABS-bremser for maksimal sikkerhet. Et hightech bremsesystem konstruert for motorsykkel, med en svært kompakt ABS-enhet for uavhengig bremsekontroll.
Ninja Supersport stil
I likhet med sine større Ninja-brødre har Ninja 125 førførende linjer i en heldekkende racingkåpe. Kontrastene mellom tank, kåpe og den smale rammen, danner en dynamisk form som et timeglass. Aggressiv frontlykt, skarp profil på kåpeglass og sporty hjul gir Ninja 125 et seriøst supersport look.
Digitalt instrument
Digitalt instrument med bakgrunnsbelysning gjør cockpiten synlig med en moderne og sporty stil.
ERGO-FIT Høyt Sete
ERGO-FIT sete gir føreren mulighet til å optimalisere kjørestillingen. For Ninja 125 er et ERGO-FIT høyt sete (+20 mm) tilgjengelig som tilbehør. Setets mønster er tilpasset modellens fargekombinasjon.
Tekniske spesifikasjoner
Motor
Drivstoffsystem | Bensininnsprøytning: Ø 28 mm × 1 |
---|---|
Kompresjonsforhold | 11,7:1 |
Miljøklasse | Euro 5 |
Motortype | Væskekjølt, 4-takts en-sylindret |
Serviceintervall | 12 000 km |
Slagvolum | 125 cm3 |
Smøring | Tvunget smøring, våt sump |
Startsystem | Elektrisk |
Størrelse × slagdybde | 58 × 47,2 mm |
Ventilsystem | DOHC, 4 ventiler |
Bremser & fjæring
Bremser, bak | Singel 220 mm bølgeskive. Caliper: 2-stemplet |
---|---|
Bremser, front | Singel 290 mm bølgeskive. Caliper: 2-stemplet |
Fjæring, bak | Uni-Trak, gasstrykksatt støtdemper med justerbar fjærforspenning |
Fjæring, front | 37 mm teleskopgaffel |
Ytelse & transmisjon
Clutch | Våt multi-disk |
---|---|
CO2-utslipp | 61 g/km |
Girkasse | 6-trinns |
Maksimal effekt | 11 kW {15 HK} / 10 000 rpm |
Maksimalt dreiemoment | 11,7 N•m {1,2 kgf•m} / 7 700 rpm |
Primærutveksling | 2,966 (86/29) |
Sluttutveksling | Kjede |
Sluttutveksling | 3,500 (56/16) |
Utveksling 1. gir | 2,833 (34/12) |
Utveksling 2. gir | 1,875 (30/16) |
Utveksling 3. gir | 1,444 (26/18) |
Utveksling 4. gir | 1,208 (29/24) |
Utveksling 5. gir | 1,056 (19/18) |
Utveksling 6. gir | 0,962 (25/26) |
Ramme, mål & vekt
Akselavstand | 1 330 mm |
---|---|
Bakkeklaring | 170 mm |
Dekk, bak | 130/70-17M/C 62S |
Dekk, front | 100/80-17M/C 52S |
Drivstoffkapasitet | 11 liter |
Fjæringsvei, bak | 120 mm |
Fjæringsvei, foran | 110 mm |
Forsprang | 90 mm |
Kjøreklar vekt | 148 kg |
L×B×H | 1935 × 685 × 1075 mm |
Rammetype | Rørramme, stål |
Setehøyde | 785 mm |